Hier verliest de vrijmoedige c.a. beschouwer zijn geduld, ziende hoe zijn kostbare tools ’macht’ en ‘spel’ elkaar kunnen opvreten. En blijft de levensbeschouwing over – als vraag naar en de betekenis van de waarden die dreigen te verpulveren door het paradoxale gevecht van de eerste twee.
En dan is er de vriendelijke en beschouwende c.a.: bij ‘staat erbij en kijkt ernaar’ – met stille en langzaam uitbrekende woede. Zeker, als ook de levensbeschouwing ‘in naam van God’ [titel van Karen Armstrongs boek, met de ondertitel ‘over religie en gewerld’] tezeer in ‘machtsspel’ krachteloos wordt.
Beste Andre.
Dat deed zeer.
De spiegel die zich tegen ons keerde.
Scherven alom.
Proleten en proletariers, lekker volk.
Geen zin hebbend om de negatieve spiraal te doorbreken.
Is het zoals het is?
Of toch het licht van Gandhi, King, Jezus en van onze tijd?
Ik doe de gordijnen weer dicht!
hgrt
Paul Letterie
Dag Andre,
Dank voor je BBB: Boze Biecht Bekentenis.
Hier verliest de vrijmoedige c.a. beschouwer zijn geduld, ziende hoe zijn kostbare tools ’macht’ en ‘spel’ elkaar kunnen opvreten. En blijft de levensbeschouwing over – als vraag naar en de betekenis van de waarden die dreigen te verpulveren door het paradoxale gevecht van de eerste twee.
En dan is er de vriendelijke en beschouwende c.a.: bij ‘staat erbij en kijkt ernaar’ – met stille en langzaam uitbrekende woede. Zeker, als ook de levensbeschouwing ‘in naam van God’ [titel van Karen Armstrongs boek, met de ondertitel ‘over religie en gewerld’] tezeer in ‘machtsspel’ krachteloos wordt.
Groet,
Dick
samenzweringen
theoretisch of praktisch
soms spelen met vuur
Beste Andre.
Dat deed zeer.
De spiegel die zich tegen ons keerde.
Scherven alom.
Proleten en proletariers, lekker volk.
Geen zin hebbend om de negatieve spiraal te doorbreken.
Is het zoals het is?
Of toch het licht van Gandhi, King, Jezus en van onze tijd?
Ik doe de gordijnen weer dicht!
hgrt
Paul Letterie